Urban Gavelin och Henrik Mannerstråle som är grundare till företaget Powersales Communication, har tillsammans skrivit boken ”Säljfesten” som nyligen kommit ut. Denna bok är riktad till säljare, säljchefer och företagare som visar hur roligt, effektivt och enkelt NLP, neuro-lingvistisk programmering kan vara. Med den fysiska boken följer även övningar, filmer och medlemskap i en läsarklubb. Den 28 maj anordnade Urban och Henrik en mottagning på Vox Hotell i Jönköping, där speciellt inbjudna gäster fick chansen att träffa författarna.
Denna bok ska ge säljare må bra-verktyg. Henrik berättar att anledningen till att de skrev boken var för att, det ständigt kommer nya rapporter om hur arbetslivets krav och höga tempo skapar stress, oro, sömnproblem, osunda vanor, koncentrationssvårigheter. Allt fler behöver medicin och balanserar på gränsen till utbrändhet eller depression. Är du säljare eller företagare är pressen extra stark. Företagets inkomster hänger ju på dig.
Berättelser, metoder, verktyg och övningar
Boken innehåller berättelser, metoder, verktyg och övningar som beskriver en mental metod som ger kontroll.
– En metod som gör att du kan skapa trygghet, lugn, glädje, energi, självdisciplin och målinriktning när du vill. Med tankens kraft det som kallas NLP neuro-lingvistisk programmering. Och som dessutom gör dig mycket skickligare på att kommunicera, säger Henrik Mannerstråle.
Sveriges säljare ska må bra
Denna bok är viktig för att Sveriges säljare ska må bra, eftersom det plötsligt har blivit angeläget att må bra som säljare.
– I vår kultur har det länge varit populärt att klaga på säljare, det pratas bland annat om att säljare de bara överdriver, tjatar och luras. Men samtidigt är det allt fler som inser att våra företag inte överlever utan tillräckliga inkomster. Och att det faktiskt är säljarna som ser till att företaget har dessa inkomster, förklarar han.
Urban Gavelins erfarenheter
Urban är författare, föreläsare och managementkonsult med över tjugofem års erfarenhet av affärer på internationell nivå.
– Han har jobbat med försäljning, marknadsföring och affärsutveckling verksam i Stockholm, London och New York och har studerat Executive Management på Lausanne Business School samt på Institutet för företagsledning på Handelshögskolan i Stockholm, berättar Henrik.
Henrik Mannerstråles bakgrund
Henrik är författare, föreläsare och managementkonsult, han har under sin hela karriär jobbat med affärsutveckling och försäljning i flera internationella bolag som säljare, säljchef och verkställande direktör.
– Jag är ansvarig som Key Account Manager för en årlig försäljning på drygt en miljard kronor. Dessutom har jag en bred förståelse för hur viktig kunden är från bolag som Data General, Cap Gemini, Tektronix och Tieto, säger Henrik.
Text: Anna Svensson
Denna bok ska ge säljare må bra-verktyg. Henrik berättar att anledningen till att de skrev boken var för att, det ständigt kommer nya rapporter om hur arbetslivets krav och höga tempo skapar stress, oro, sömnproblem, osunda vanor, koncentrationssvårigheter. Allt fler behöver medicin och balanserar på gränsen till utbrändhet eller depression. Är du säljare eller företagare är pressen extra stark. Företagets inkomster hänger ju på dig.
Berättelser, metoder, verktyg och övningar
Boken innehåller berättelser, metoder, verktyg och övningar som beskriver en mental metod som ger kontroll.
– En metod som gör att du kan skapa trygghet, lugn, glädje, energi, självdisciplin och målinriktning när du vill. Med tankens kraft det som kallas NLP neuro-lingvistisk programmering. Och som dessutom gör dig mycket skickligare på att kommunicera, säger Henrik Mannerstråle.
Sveriges säljare ska må bra
Denna bok är viktig för att Sveriges säljare ska må bra, eftersom det plötsligt har blivit angeläget att må bra som säljare.
– I vår kultur har det länge varit populärt att klaga på säljare, det pratas bland annat om att säljare de bara överdriver, tjatar och luras. Men samtidigt är det allt fler som inser att våra företag inte överlever utan tillräckliga inkomster. Och att det faktiskt är säljarna som ser till att företaget har dessa inkomster, förklarar han.
Urban Gavelins erfarenheter
Urban är författare, föreläsare och managementkonsult med över tjugofem års erfarenhet av affärer på internationell nivå.
– Han har jobbat med försäljning, marknadsföring och affärsutveckling verksam i Stockholm, London och New York och har studerat Executive Management på Lausanne Business School samt på Institutet för företagsledning på Handelshögskolan i Stockholm, berättar Henrik.
Henrik Mannerstråles bakgrund
Henrik är författare, föreläsare och managementkonsult, han har under sin hela karriär jobbat med affärsutveckling och försäljning i flera internationella bolag som säljare, säljchef och verkställande direktör.
– Jag är ansvarig som Key Account Manager för en årlig försäljning på drygt en miljard kronor. Dessutom har jag en bred förståelse för hur viktig kunden är från bolag som Data General, Cap Gemini, Tektronix och Tieto, säger Henrik.
Text: Anna Svensson