Just nu pågår en om och nybyggnation på Nybergs Bil AB i Nässjö. Fräscha och ljusa lokaler satsas det på. Verkstaden är färdig renoverad och det som nu återstår av bygget är de övriga lokalerna. Ett stort däckhotell byggs för att inrymma alla hjul som de förvarar åt sina kunder. Över 30 miljoner kronor kostar byggnationen och
renoveringen i Nässjö som kommer att vara klar till början av nästa år. Den andra januari kommer de nya lokalerna att invigas i Nässjö.
Anledningen till nybyggnationen är för att både skapa en bra arbetsmiljö för de anställda men också för att kunna erbjuda alla kunder en attraktivare bilanläggning med tydlig exponering av Nybergs bils varumärken; Volvo, Ford, Renault, DACIA,
begagnat samt transportbilar. Hos Nybergsbil kan kunderna välja bland flera hundra begagnade bilar. Alla begagnade bilar är testade och har vdn-deklaration samt upp till två års plusgaranti.
Bygget har skett i etapper
I Nässjö har den befintliga bilhallen rivits och den gamla lastbilsanläggningen byggs om till en ny attraktiv bilhall, som är cirka
2100 kvadratmeter. Totalytan på anläggningen är drygt 3500 kvadratmeter. Serviceverkstaden har totalrenoverats och den har blivit större för att inrymma fler arbetsplatser och högre kapacitet.
– Bygget i Nässjö har skett i etapper. Under tiden bygget sker finns bilarna i ett tält i närheten av bilhallen. Lokalerna kommer efter ombyggnationen att vara mycket ändamålsenliga, moderna och fräscha, för att möta kunderna på ett trivsamt sätt. Ombyggnationen på börjades 2013 under januari och beräknas vara färdig i början av 2014, berättar Anders Larsson VD
på Nybergs Bil AB.
Ändamålsenliga lokaler
För Nybergs bil AB är det viktigt att ha bra och ändamålsenliga lokaler för sina modellprogram men samtidigt ännu viktigare att skapa en miljö med hög servicegrad för sina kunder.
– Koncernen säljer ungefär 3 500 bilar per år, omsätter över 700 miljoner och har 140 anställda. Nybergs Bil AB finns i Jönköping, Nässjö och Eksjö. Alla våra anläggningar har byggts om under de senaste åren. Vilket är positivt för vår handel och bidrar till mer försäljning. Lokalerna har fått bättre belysning, mycket glas och väggarna är ljusa. Tanken är att kunderna
ska känna en behaglig och hemtrevlig känsla, berättar Mats Nyberg koncernchef på Nybergs Bil AB.
Text: Anna Svensson
renoveringen i Nässjö som kommer att vara klar till början av nästa år. Den andra januari kommer de nya lokalerna att invigas i Nässjö.
Anledningen till nybyggnationen är för att både skapa en bra arbetsmiljö för de anställda men också för att kunna erbjuda alla kunder en attraktivare bilanläggning med tydlig exponering av Nybergs bils varumärken; Volvo, Ford, Renault, DACIA,
begagnat samt transportbilar. Hos Nybergsbil kan kunderna välja bland flera hundra begagnade bilar. Alla begagnade bilar är testade och har vdn-deklaration samt upp till två års plusgaranti.
Bygget har skett i etapper
I Nässjö har den befintliga bilhallen rivits och den gamla lastbilsanläggningen byggs om till en ny attraktiv bilhall, som är cirka
2100 kvadratmeter. Totalytan på anläggningen är drygt 3500 kvadratmeter. Serviceverkstaden har totalrenoverats och den har blivit större för att inrymma fler arbetsplatser och högre kapacitet.
– Bygget i Nässjö har skett i etapper. Under tiden bygget sker finns bilarna i ett tält i närheten av bilhallen. Lokalerna kommer efter ombyggnationen att vara mycket ändamålsenliga, moderna och fräscha, för att möta kunderna på ett trivsamt sätt. Ombyggnationen på börjades 2013 under januari och beräknas vara färdig i början av 2014, berättar Anders Larsson VD
på Nybergs Bil AB.
Ändamålsenliga lokaler
För Nybergs bil AB är det viktigt att ha bra och ändamålsenliga lokaler för sina modellprogram men samtidigt ännu viktigare att skapa en miljö med hög servicegrad för sina kunder.
– Koncernen säljer ungefär 3 500 bilar per år, omsätter över 700 miljoner och har 140 anställda. Nybergs Bil AB finns i Jönköping, Nässjö och Eksjö. Alla våra anläggningar har byggts om under de senaste åren. Vilket är positivt för vår handel och bidrar till mer försäljning. Lokalerna har fått bättre belysning, mycket glas och väggarna är ljusa. Tanken är att kunderna
ska känna en behaglig och hemtrevlig känsla, berättar Mats Nyberg koncernchef på Nybergs Bil AB.
Text: Anna Svensson