Jönköping Airport har tecknat ett samarbetsavtal med Annonsbolaget i Göteborg AB, angående försäljning av reklam på flygplatsen som gäller från årsskiftet och tre år framåt. Anledningen till samarbetet är att Jönköping Airport erbjuder många möjligheter att exponera sitt varumärke i en dynamisk och positiv omgivning.
Målgruppen flygresenärer är unik på Jönköping Airport. Uppemot 100 000 resenärer kommer att passera flygplatsterminalen 2014. Dessutom besöker många människor flygplatsen för att bland annat lämna eller ta emot resenärer, för möten samt äta i restaurangen. Annonsbolaget i Göteborg AB har lång och gedigen erfarenhet av den här typen av verksamhet och har sedan tidigare ansvarat för försäljning av flygplatsreklam på Stockholm-Skavsta Airport och Göteborg City Airport.
Jönköpings Airport hoppas på ökad försäljning
Herman Larsson som är marknadschef med ansvar för icke-flygrelaterade kommersiella intäkter berättar att, Jönköping Airport har en miljö där det alltid rör sig folk där reklambudskap exponeras effektivt.
– Genom detta samarbete hoppas vi att dels öka försäljningen och dels bättre kunna ta hand om befintliga kunder, säger Herman Larsson.
Marknaden i Jönköping ser spännande
Pål Vireberg som är grundare och VD i Annonsbolaget i Göteborg AB berättar att, ganska nyligen har Annonsbolaget i Göteborg AB också ett treårigt samarbetsavtal med Västerås Airport som har tecknats.
– Vi tycker att marknaden i Jönköping ser spännande ut och med fyra flygplatser i portföljen ser vi nu fram emot spännande synergier för våra kunder och uppdragsgivare säger Pål Vireberg.
Text: Anna Svensson
Målgruppen flygresenärer är unik på Jönköping Airport. Uppemot 100 000 resenärer kommer att passera flygplatsterminalen 2014. Dessutom besöker många människor flygplatsen för att bland annat lämna eller ta emot resenärer, för möten samt äta i restaurangen. Annonsbolaget i Göteborg AB har lång och gedigen erfarenhet av den här typen av verksamhet och har sedan tidigare ansvarat för försäljning av flygplatsreklam på Stockholm-Skavsta Airport och Göteborg City Airport.
Jönköpings Airport hoppas på ökad försäljning
Herman Larsson som är marknadschef med ansvar för icke-flygrelaterade kommersiella intäkter berättar att, Jönköping Airport har en miljö där det alltid rör sig folk där reklambudskap exponeras effektivt.
– Genom detta samarbete hoppas vi att dels öka försäljningen och dels bättre kunna ta hand om befintliga kunder, säger Herman Larsson.
Marknaden i Jönköping ser spännande
Pål Vireberg som är grundare och VD i Annonsbolaget i Göteborg AB berättar att, ganska nyligen har Annonsbolaget i Göteborg AB också ett treårigt samarbetsavtal med Västerås Airport som har tecknats.
– Vi tycker att marknaden i Jönköping ser spännande ut och med fyra flygplatser i portföljen ser vi nu fram emot spännande synergier för våra kunder och uppdragsgivare säger Pål Vireberg.
Text: Anna Svensson