Den 21 till 25 oktober är det dags för näringslivsveckan i Jönköping ”Affärer på småländska" som äger rum i Science Park. Under veckan kommer det att vara ett antal seminarium och utställare på plats. Några av föreläsarna är Matz Magnusson som är varumärkesstrateg på Magnusson & Kennberg Varumärkesutveckling AB och Henrik Mannerstråle som är säljcoach på Powersales Communication. Matz och Henrik kommer under en timme att ge tips och råd kring hur man använder styrkan i ett varumärke.
Under näringslivsveckan finns det goda förutsättningar till spännande möten mellan olika företag och verksamheter samt möjligheter till marknadsföring. Näringslivsveckans har följande teman under veckan. På måndag är det temat nystartade företag, på tisdag är det kapitalmarknad, på onsdag är det försäljning och marknadsföring, på torsdag internationalisering och på fredagen är det mötesindustri och handel.
Föredrag kring varumärken
Matz Magnusson och Henrik Mannerstråle. Kommer tillsammans att hålla föredrag kring varumärken den 23 oktober klockan 07.30. ”Varumärket som hävstång vid försäljning” för att öka försäljning och lönsamhet i ditt företag.
– Magnusson & Kennberg Varumärkesutveckling AB inspirerar medarbetare i företag och organisationer, att leva sitt varumärke. I våra utbildningar använder vi en pedagogik, där vi dramatiserar kundbemötande med hjälp av skådespelare. Målsättningen för varumärkesutveckling är alltid att höja lönsamheten, berättar Matz Magnusson.
Text: Anna Svensson
Under näringslivsveckan finns det goda förutsättningar till spännande möten mellan olika företag och verksamheter samt möjligheter till marknadsföring. Näringslivsveckans har följande teman under veckan. På måndag är det temat nystartade företag, på tisdag är det kapitalmarknad, på onsdag är det försäljning och marknadsföring, på torsdag internationalisering och på fredagen är det mötesindustri och handel.
Föredrag kring varumärken
Matz Magnusson och Henrik Mannerstråle. Kommer tillsammans att hålla föredrag kring varumärken den 23 oktober klockan 07.30. ”Varumärket som hävstång vid försäljning” för att öka försäljning och lönsamhet i ditt företag.
– Magnusson & Kennberg Varumärkesutveckling AB inspirerar medarbetare i företag och organisationer, att leva sitt varumärke. I våra utbildningar använder vi en pedagogik, där vi dramatiserar kundbemötande med hjälp av skådespelare. Målsättningen för varumärkesutveckling är alltid att höja lönsamheten, berättar Matz Magnusson.
Text: Anna Svensson