Nässjö Näringsliv AB är först ut i landet att använda det nya verktyget “i360 innovation Analysis” för att hjälpa små och medelstora företag i regionen. Bakom det nya verktyget står Stockholmsföretaget Innovation 360 Group, som menar att företag som vill vara framgångsrika på 2000-talet måste vara mer innovativa än sina konkurrenter.
Magnus Penker som är VD och grundare för Innovation 360 Group AB berättar att han tidigare har stor erfarenhet genom att ha arbetat som VD, magementkonsult och investerare och även hans tre medarbetare Agnes Sävenstedt, Sten Jacobson och Martin Hultqvist, har liknande erfarenheter från företagsledning och som managementkonsulter. Alla fyra brinner för en hållbar värld och hållbar tillväxt. Innovation 360 Group hjälper framgångsrika företag att öka sin innovationsförmåga genom att mäta, benchmarka och ge råd till företag för att ytterligare stärka deras innovationsförmåga och konkurrenskraft.
Småland ett viktigt område i Sverige
Magnus berättar om varför Innovation 360 Group har tecknat ett samarbetsavtal med Nässjö Näringsliv AB.
– Det är för att stödja regionens små och medelstora företags tillväxt med fokus på stärkt innovationsförmåga. Dessutom är Småland ett viktigt område i Sverige som har många små och stora företag. Innovation 360 Group skall främst hjälpa företag i Norden, men vi samverkar även med kunder utanför Norden, som till exempel ett bolag i London som vi genomför ett uppdrag för just nu. Vi har nyligen startat företaget. Både jag och mina medarbetare har redan vid starten en bred kundbas med oss in i det nya företaget, men självklart skall vi hjälpa många fler framöver, säger Magnus Penker.
Nya möjligheter att stödja regionen
Claes Johansson som är VD på Nässjö Näringsliv berättar att de ser en stor potential i det nya samarbetet.
– Vi har en stark tro på att Innovation 360 Groups starka koncept och verktyg ska ge oss helt nya möjligheter att stödja regionens små och medelstora företag i deras tillväxtresor framöver. Det betyder att vi under våren kan erbjuda våra företag nya tjänster och utbildningar för innovativ affärsutveckling. Det här är helt nya satsningar, berättar Claes Johansson.
Viktigt att släppa nya produkter vid rätt tidpunkt
Sedan är det viktigt att lyfta företag till en internationell nivå menar Magnus.
– Företagen måste bli duktigare på att jobba globalt, det vill säga köpa och sälja produkter i hela världen. Sedan är det också viktigt för företagen att lära sig att släppa sina nya produkter vid rätt tidpunkt. Det gäller för företagen att ta tillvara på sina interna resurser. Vi lever som vi lär. Varje dag utgår vi ifrån ”call of duty” det vill säga, att nå vårt mål att mäta och jämföra innovationsförmåga för att vägleda kunderna om hur man kan stärka sin innovationsförmåga ytterligare så att de fortsätter att vara branschledare som andra följer, berättar Magnus.
Mäta, jämföra och analysera
Det nya samarbetet innebär att Nässjö Näringsliv AB kommer att använda sig av Innovation 360 Groups unika egenutvecklade metod och verktyg, “i360 innovation Analysis”.
– Verktyget hjälper företag att mäta, jämföra, analysera och utveckla sin innovationsförmåga. Nässjö Näringsliv AB kommer också att ackreditera sig på metoden och verktyget för att kunna hjälpa de mindre företagen på egen hand, medans man avser att samverka med experter från innovation 360 Group för att hjälpa de medelstora företagen (fler än 50 anställda) i regionen, säger Magnus.
Spännande och produktivt samarbete
Nässjö Näringsliv AB är väl positionerade, proaktiva och kompetenta när det gäller att ge stöd för tillväxt i sin region.
– De är också först ut som samarbetspartner till oss på den Skandinaviska marknaden så vi ser fram emot ett spännande och produktivt samarbete runt “innovation 360 analysis” och våra övriga erbjudanden, förklarar Magnus.
Unik position på marknaden
Magnus ser bildandet av Innovation 360 Group AB som kronan på verket efter många års framgångsrikt arbete med innovation inom olika företag och i egen regi.
– Vi har en unik position på marknaden med våra kärnkompetenser, våra evidensbaserade metoder och verktyg, vår starka startuppställning och inte minst vår stora och unika innovationsdatabas i botten. Jag ser verkligen fram emot att få leda Innovation 360 Group på en spännande, kul och framgångsrik resa de närmaste tio åren, säger Magnus.
Fakta
Innovation 360 Group AB har en vision
Deras vision är att vara ödmjuka tjänare bakom de mest framgångsrika nordiska företagen. För att bli framgångsrik i det 21:a århundradet måste man vara mer innovativ än sina konkurrenter. Därför är Innovation 360 Groups uppdrag att mäta och jämföra innovationsförmåga, och ge råd till företagen om hur de kan stärka sin innovationsförmåga ytterligare så att de kommer att fortsätta att vara branschledare som andra följer.
Källa: Innovation 360 Group AB.
Text: Anna Svensson
Magnus Penker som är VD och grundare för Innovation 360 Group AB berättar att han tidigare har stor erfarenhet genom att ha arbetat som VD, magementkonsult och investerare och även hans tre medarbetare Agnes Sävenstedt, Sten Jacobson och Martin Hultqvist, har liknande erfarenheter från företagsledning och som managementkonsulter. Alla fyra brinner för en hållbar värld och hållbar tillväxt. Innovation 360 Group hjälper framgångsrika företag att öka sin innovationsförmåga genom att mäta, benchmarka och ge råd till företag för att ytterligare stärka deras innovationsförmåga och konkurrenskraft.
Småland ett viktigt område i Sverige
Magnus berättar om varför Innovation 360 Group har tecknat ett samarbetsavtal med Nässjö Näringsliv AB.
– Det är för att stödja regionens små och medelstora företags tillväxt med fokus på stärkt innovationsförmåga. Dessutom är Småland ett viktigt område i Sverige som har många små och stora företag. Innovation 360 Group skall främst hjälpa företag i Norden, men vi samverkar även med kunder utanför Norden, som till exempel ett bolag i London som vi genomför ett uppdrag för just nu. Vi har nyligen startat företaget. Både jag och mina medarbetare har redan vid starten en bred kundbas med oss in i det nya företaget, men självklart skall vi hjälpa många fler framöver, säger Magnus Penker.
Nya möjligheter att stödja regionen
Claes Johansson som är VD på Nässjö Näringsliv berättar att de ser en stor potential i det nya samarbetet.
– Vi har en stark tro på att Innovation 360 Groups starka koncept och verktyg ska ge oss helt nya möjligheter att stödja regionens små och medelstora företag i deras tillväxtresor framöver. Det betyder att vi under våren kan erbjuda våra företag nya tjänster och utbildningar för innovativ affärsutveckling. Det här är helt nya satsningar, berättar Claes Johansson.
Viktigt att släppa nya produkter vid rätt tidpunkt
Sedan är det viktigt att lyfta företag till en internationell nivå menar Magnus.
– Företagen måste bli duktigare på att jobba globalt, det vill säga köpa och sälja produkter i hela världen. Sedan är det också viktigt för företagen att lära sig att släppa sina nya produkter vid rätt tidpunkt. Det gäller för företagen att ta tillvara på sina interna resurser. Vi lever som vi lär. Varje dag utgår vi ifrån ”call of duty” det vill säga, att nå vårt mål att mäta och jämföra innovationsförmåga för att vägleda kunderna om hur man kan stärka sin innovationsförmåga ytterligare så att de fortsätter att vara branschledare som andra följer, berättar Magnus.
Mäta, jämföra och analysera
Det nya samarbetet innebär att Nässjö Näringsliv AB kommer att använda sig av Innovation 360 Groups unika egenutvecklade metod och verktyg, “i360 innovation Analysis”.
– Verktyget hjälper företag att mäta, jämföra, analysera och utveckla sin innovationsförmåga. Nässjö Näringsliv AB kommer också att ackreditera sig på metoden och verktyget för att kunna hjälpa de mindre företagen på egen hand, medans man avser att samverka med experter från innovation 360 Group för att hjälpa de medelstora företagen (fler än 50 anställda) i regionen, säger Magnus.
Spännande och produktivt samarbete
Nässjö Näringsliv AB är väl positionerade, proaktiva och kompetenta när det gäller att ge stöd för tillväxt i sin region.
– De är också först ut som samarbetspartner till oss på den Skandinaviska marknaden så vi ser fram emot ett spännande och produktivt samarbete runt “innovation 360 analysis” och våra övriga erbjudanden, förklarar Magnus.
Unik position på marknaden
Magnus ser bildandet av Innovation 360 Group AB som kronan på verket efter många års framgångsrikt arbete med innovation inom olika företag och i egen regi.
– Vi har en unik position på marknaden med våra kärnkompetenser, våra evidensbaserade metoder och verktyg, vår starka startuppställning och inte minst vår stora och unika innovationsdatabas i botten. Jag ser verkligen fram emot att få leda Innovation 360 Group på en spännande, kul och framgångsrik resa de närmaste tio åren, säger Magnus.
Fakta
Innovation 360 Group AB har en vision
Deras vision är att vara ödmjuka tjänare bakom de mest framgångsrika nordiska företagen. För att bli framgångsrik i det 21:a århundradet måste man vara mer innovativ än sina konkurrenter. Därför är Innovation 360 Groups uppdrag att mäta och jämföra innovationsförmåga, och ge råd till företagen om hur de kan stärka sin innovationsförmåga ytterligare så att de kommer att fortsätta att vara branschledare som andra följer.
Källa: Innovation 360 Group AB.
Text: Anna Svensson