Henrik Boström som regionansvarig på Consid Öst berättar att genom appen kan digitala verktyg och smarta funktioner göra vardagssysslorna lite roligare och enklare för Norrköpingsborna. Dessutom har organisationens e-tjänster fått ett lyft och Consid har även bistått vid lansering och kommunikation kring den nya produkten.
Henrik fortsätter berätta att Consid har utvecklat en ny mobilapplikation tillsammans med Norrköping Vatten och Avfall. Mobilapplikationen som går under namnet Din Vardag har som syfte att skapa samhällsnytta, då man vill underlätta vardagen för Norrköpingsborna när det kommer till bland annat sophantering, driftstörningar och avläsning av vattenmätarställning.
Enklare att vara kund till Norrköping Vatten och Avfall
Johanna Malm som är kommunikatör på Norrköping Vatten och Avfall förklarar följande.
– Appen är ett stort steg fram mot målet att det ska vara enkelt att vara kund hos oss på Norrköping Vatten och Avfall. För att det ska vara enkelt måste vi finnas i många kanaler och då blir det naturligt att vi satsar på att bli mer digitala i vår kommunikation. Genom vår app har vi nu en perfekt plattform att kunna erbjuda tjänster i form av att till exempel att få pushnotiser om eventuella driftstörningar i ens område, information kring både sopsortering och när sophämtningen sker, samt möjlighet att lämna sin vattenmätarställning direkt i appen, berättar Johanna Malm.
Samarbete från koncept till lansering
I tillägg till mobilapplikationen har Consid bistått Norrköping Vatten och Avfall med utveckling av nya e-tjänster.
– Consid har även bistått med marknadsföringsmaterial i samband med lansering och kommunikation kring deras nya produkt. Appen är ett resultat av ett nära samarbete mellan Norrköping Vatten och Avfall och olika affärsområden hos Consid, hela vägen från koncept och strategi till design, utveckling och lansering, förklarar Henrik Boström.
Underlättar vardagen för användarna
Henrik tycker det är roligt att Consid kan erbjuda deras samarbetspartners ett så pass brett erbjudande, där allt från idé och utveckling till lansering och uppföljning är inräknat.
– Att vi får möjligheten att kombinera våra olika affärsområdens kompetens i projekt som dessa är mycket kul och effektivt. Samarbetet med Norrköping Vatten och Avfall har resulterat i något jag tror kommer användas flitigt av Norrköpingsborna, och som kommer att underlätta såväl deras som Norrköping Vatten och Avfalls vardag. Applikationen finns att ladda ner till Android och iOS, avlutar Henrik.
FAKTA
Consid
Källa: Consid.
Text: Anna Svensson
Henrik fortsätter berätta att Consid har utvecklat en ny mobilapplikation tillsammans med Norrköping Vatten och Avfall. Mobilapplikationen som går under namnet Din Vardag har som syfte att skapa samhällsnytta, då man vill underlätta vardagen för Norrköpingsborna när det kommer till bland annat sophantering, driftstörningar och avläsning av vattenmätarställning.
Enklare att vara kund till Norrköping Vatten och Avfall
Johanna Malm som är kommunikatör på Norrköping Vatten och Avfall förklarar följande.
– Appen är ett stort steg fram mot målet att det ska vara enkelt att vara kund hos oss på Norrköping Vatten och Avfall. För att det ska vara enkelt måste vi finnas i många kanaler och då blir det naturligt att vi satsar på att bli mer digitala i vår kommunikation. Genom vår app har vi nu en perfekt plattform att kunna erbjuda tjänster i form av att till exempel att få pushnotiser om eventuella driftstörningar i ens område, information kring både sopsortering och när sophämtningen sker, samt möjlighet att lämna sin vattenmätarställning direkt i appen, berättar Johanna Malm.
Samarbete från koncept till lansering
I tillägg till mobilapplikationen har Consid bistått Norrköping Vatten och Avfall med utveckling av nya e-tjänster.
– Consid har även bistått med marknadsföringsmaterial i samband med lansering och kommunikation kring deras nya produkt. Appen är ett resultat av ett nära samarbete mellan Norrköping Vatten och Avfall och olika affärsområden hos Consid, hela vägen från koncept och strategi till design, utveckling och lansering, förklarar Henrik Boström.
Underlättar vardagen för användarna
Henrik tycker det är roligt att Consid kan erbjuda deras samarbetspartners ett så pass brett erbjudande, där allt från idé och utveckling till lansering och uppföljning är inräknat.
– Att vi får möjligheten att kombinera våra olika affärsområdens kompetens i projekt som dessa är mycket kul och effektivt. Samarbetet med Norrköping Vatten och Avfall har resulterat i något jag tror kommer användas flitigt av Norrköpingsborna, och som kommer att underlätta såväl deras som Norrköping Vatten och Avfalls vardag. Applikationen finns att ladda ner till Android och iOS, avlutar Henrik.
FAKTA
Consid
- Consid är ett av Sveriges snabbast växande bolag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring.
- Företaget har kontor i Jönköping, Stockholm, Uppsala, Örebro, Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Ljungby, Sundsvall, Storebro, Karlshamn, Värnamo och Växjö.
- Consid startades år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell.
- Consid har 600 anställda och omsatte 600 miljoner kronor år 2017.
Källa: Consid.
Text: Anna Svensson