I november i år blev Lindex årets modekedja för andra gången. Utmärkelsen delades ut under Habit modegalan på Cirkus i Stockholm. Det var modefacktidningen Habit Mode och Skor som anordnade galan. I Sveriges Lindex butiker har de anställda firat med tårta och Lindex i Nässjö är en av butikerna som är stolta över utmärkelsen. I samband med firandet har Lindex kunder kunnat ta del av ett specialerbjudande.
Lindex fick denna utmärkelse även för fyra år sedan för god lönsamhet, internationell expansion och ett bra modekoncept och inte nog med det så vann Lindex också priset “Årets inredningskoncept” under samma år. Kaisa Lyckdal som är pressansvarig på Lindex berättar att hela Lindex företaget har lyckats med ett bra arbete och alla medarbetare som jobbar på Lindex ute i butikerna är väl värda utmärkelsen.
Stolta medarbetare på Lindex i Nässjö
Catarina Borg Karlsson som är butikschef på Lindex i Nässjö är glad över att Lindex fick utmärkelsen.
– Jag och mina medarbetare är mycket stolta. Det var MQ och Carlings som också var nominerade till utmärkelsen men att det blev Lindex som slutligen vann, var kul och betydelsefullt för Lindex och för vår butik i Nässjö. Jag tror att fler kunder kommer att vilja handla hos oss tack vare utmärkelsen, säger Catarina Borg Karlsson.
Lindex har utvecklats på ett målmedvetet sätt
Lindex har under de senaste åren utvecklats på ett målmedvetet sätt, från såväl inköp och design som marknadsföring och expansion och inte minst e-handel, som idag ökar för varje år.
– Framgångsrika designsamarbeten med italienska Missoni i fjol och nu senast med den brittiske designern Matthew Williamson, är ett par exempel på viktiga steg i utvecklingen av företaget. Samarbeten som dessutom bidragit till stora insamlingar till kampen mot bröstcancer. På plats i Stockholm och tog i mot utmärkelsen som bestod av ett diplom, ett glasägg och blommor var bland andra Göran Bille som är VD på Lindex, berättar Kaisa Lyckdal pressansvarig på Lindex.
Lindex har höjt modegraden
Juryns motivering till årets utmärkelse var, ”med ett tydligt koncept för breda kundgrupper har Lindex höjt modegraden och nått såväl inhemska som internationella framgångar. Ett nytt inslag i sortimentet är samarbeten med starka modemärken från den globala modescenen exempelvis Missoni”.
Text: Anna Svensson
Lindex fick denna utmärkelse även för fyra år sedan för god lönsamhet, internationell expansion och ett bra modekoncept och inte nog med det så vann Lindex också priset “Årets inredningskoncept” under samma år. Kaisa Lyckdal som är pressansvarig på Lindex berättar att hela Lindex företaget har lyckats med ett bra arbete och alla medarbetare som jobbar på Lindex ute i butikerna är väl värda utmärkelsen.
Stolta medarbetare på Lindex i Nässjö
Catarina Borg Karlsson som är butikschef på Lindex i Nässjö är glad över att Lindex fick utmärkelsen.
– Jag och mina medarbetare är mycket stolta. Det var MQ och Carlings som också var nominerade till utmärkelsen men att det blev Lindex som slutligen vann, var kul och betydelsefullt för Lindex och för vår butik i Nässjö. Jag tror att fler kunder kommer att vilja handla hos oss tack vare utmärkelsen, säger Catarina Borg Karlsson.
Lindex har utvecklats på ett målmedvetet sätt
Lindex har under de senaste åren utvecklats på ett målmedvetet sätt, från såväl inköp och design som marknadsföring och expansion och inte minst e-handel, som idag ökar för varje år.
– Framgångsrika designsamarbeten med italienska Missoni i fjol och nu senast med den brittiske designern Matthew Williamson, är ett par exempel på viktiga steg i utvecklingen av företaget. Samarbeten som dessutom bidragit till stora insamlingar till kampen mot bröstcancer. På plats i Stockholm och tog i mot utmärkelsen som bestod av ett diplom, ett glasägg och blommor var bland andra Göran Bille som är VD på Lindex, berättar Kaisa Lyckdal pressansvarig på Lindex.
Lindex har höjt modegraden
Juryns motivering till årets utmärkelse var, ”med ett tydligt koncept för breda kundgrupper har Lindex höjt modegraden och nått såväl inhemska som internationella framgångar. Ett nytt inslag i sortimentet är samarbeten med starka modemärken från den globala modescenen exempelvis Missoni”.
Text: Anna Svensson