Nu får JSC it-partner AB en stark medarbetare, för i april började Pelle Adelsfield arbeta på JSC i Nässjö som affärsansvarig. Med sin mångåriga erfarenhet inom IT vill han bidra till framgångsrik utveckling för JSC. Han kommer närmast från INVID i Jönköping. Dessutom har han haft egen konsultverksamhet och flera olika ledande befattningar i flera IT företag i regionen.
Pelle berättar att han under många år har arbetet inom telekom- och IT-branscherna inom ledning, sälj- och marknad, Key Account Management. Sedan 2004 har han enbart arbetat inom IT-branschen med bolag som arbetar med systemutveckling, integrationslösningar samt samverkansverktyg. Det vill säga all denna moderna IT som alla företag behöver för att driva sina verksamheter. Och har på så vis erfarenhet av både ledarskap, affärsverksamhet, marknadsfrågor.
Mycket väl uppbyggd kundbas
JSC har sitt huvudkontor i Nässjö med en mycket väl uppbyggd kundbas och den menar Pelle att han tillsammans med övriga medarbetare ska fortsätta utveckla.
– JSC vill fortsätta med att vara en både duktig och bra partner ”att lita på”, för sina kunder i Jönköping, Nässjö, Eksjö, Sävsjö och Vetlanda, hemmamarknaden är främst Småländska höglandet. Det är viktigt i en verksamhet att kunder vill återkomma och känner förtroende för sin levrantör, berättar Pelle Adelsfield.
Kul och inspirerande att vara delaktig
Verksamheten har stort fokus på sin lokala och regionala marknad och har under åren gjort ett mycket fint arbete i att växa och utvecklas tillsammans med sina kunder.
– ”Nu ser jag fram emot, att tillsammans med övriga gänget, arbeta för att JSC ska fortsatta att växa i sin roll som leverantör och partner till företag i regionen. Det känns riktigt kul och inspirerande att vara delaktig i detta arbete framöver" säger Pelle.
Ärlighet, kunskap och långsiktighet
Det som har lockat honom till JSC är de så kallade värdeord som JSC jobbar efter och de är ärlighet, som står i centrum, kunskap och långsiktighet.
– Eftersom dessa ord lever upp till kundernas behov och förväntningar och det är viktigt att skapa nytta i kundernas verksamhet med långsiktighet. JSC:s värderingar lever i verksamheten. En undersökning visar att JSC är en av de bästa arbetsplatserna, plats fyra i Sverige enligt Great Place to Work, och det tydliggörs ytterligare genom att JSC bygger ett nytt aktivitetsbaserat huvudkontor i Nässjö i närheten av nuvarande huvudkontor, vilket kommer att vara betydelsefullt för JSC i framtiden, förklarar han.
Nya kontoret en mötesplats för medarbetarna
Det nya kontoret kommer inte bestå av lika många kontorsrum som innan, utan det blir mer en mötesplats för medarbetarna och för kunderna.
– Detta innebär att det de anställda kan välja i vilken miljö som de kan utföra sina arbeten i. Beroende på vilken typ av ärende och uppgift som medarbetaren har inplanerad, så finns det möjlighet att vara vid olika platser i den nya byggnaden, det kan exempelvis vara ett konferensrum med kunder, då medarbetaren har enskilt arbete kan den personen sitta vid en annan plats och kunna fokusera, säger Pelle.
Paketera lösningar efter kundens behov
IT branschen erbjuder dynamisk IT det vill säga bygger samt förvaltar de IT lösningarna som kunder har användning av i olika branscher och följer kundens utveckling och behov.
– Bland detta finns bland annat drift, molntjänster och hosting, mjukvaror, hårdvaror, licenser, utveckling med bland annat ärende hantering och ledningssystem. Beroende på företag så paketeras lösningar efter kundens behov. Jag har jobbat med ledarfrågor, processer runt affärer, att skapa nya affärer, vad och hur man ska erbjuda kunderna, samt om hur man kan göra en paketerad lösning mer intressant för kunden. Det kommer bli både spännande och roligt att arbeta på JSC, berättar han.
Tjänster och produkter tas fram i en högre hastighet
Affärsmodellen för IT-leverantörer förändras ganska kraftigt, det går fortare, tjänsterna blir mer kostnadseffektiva för kunderna.
– Tjänster och produkter tas fram i en högre hastighet. Molntjänster exempelvis har blivit mer populärt. Vi tycker att det går fort nu med IT men den kommer gå ännu fortare i framtiden. Vi människor måste förstå hur vi hanterar den nya moderna IT:n. Nyfikenheten och efterfrågan ökar hela tiden inom IT, förklarar Pelle.
Fakta
JSC
Källa: JSC.
Text: Anna Svensson
Pelle berättar att han under många år har arbetet inom telekom- och IT-branscherna inom ledning, sälj- och marknad, Key Account Management. Sedan 2004 har han enbart arbetat inom IT-branschen med bolag som arbetar med systemutveckling, integrationslösningar samt samverkansverktyg. Det vill säga all denna moderna IT som alla företag behöver för att driva sina verksamheter. Och har på så vis erfarenhet av både ledarskap, affärsverksamhet, marknadsfrågor.
Mycket väl uppbyggd kundbas
JSC har sitt huvudkontor i Nässjö med en mycket väl uppbyggd kundbas och den menar Pelle att han tillsammans med övriga medarbetare ska fortsätta utveckla.
– JSC vill fortsätta med att vara en både duktig och bra partner ”att lita på”, för sina kunder i Jönköping, Nässjö, Eksjö, Sävsjö och Vetlanda, hemmamarknaden är främst Småländska höglandet. Det är viktigt i en verksamhet att kunder vill återkomma och känner förtroende för sin levrantör, berättar Pelle Adelsfield.
Kul och inspirerande att vara delaktig
Verksamheten har stort fokus på sin lokala och regionala marknad och har under åren gjort ett mycket fint arbete i att växa och utvecklas tillsammans med sina kunder.
– ”Nu ser jag fram emot, att tillsammans med övriga gänget, arbeta för att JSC ska fortsatta att växa i sin roll som leverantör och partner till företag i regionen. Det känns riktigt kul och inspirerande att vara delaktig i detta arbete framöver" säger Pelle.
Ärlighet, kunskap och långsiktighet
Det som har lockat honom till JSC är de så kallade värdeord som JSC jobbar efter och de är ärlighet, som står i centrum, kunskap och långsiktighet.
– Eftersom dessa ord lever upp till kundernas behov och förväntningar och det är viktigt att skapa nytta i kundernas verksamhet med långsiktighet. JSC:s värderingar lever i verksamheten. En undersökning visar att JSC är en av de bästa arbetsplatserna, plats fyra i Sverige enligt Great Place to Work, och det tydliggörs ytterligare genom att JSC bygger ett nytt aktivitetsbaserat huvudkontor i Nässjö i närheten av nuvarande huvudkontor, vilket kommer att vara betydelsefullt för JSC i framtiden, förklarar han.
Nya kontoret en mötesplats för medarbetarna
Det nya kontoret kommer inte bestå av lika många kontorsrum som innan, utan det blir mer en mötesplats för medarbetarna och för kunderna.
– Detta innebär att det de anställda kan välja i vilken miljö som de kan utföra sina arbeten i. Beroende på vilken typ av ärende och uppgift som medarbetaren har inplanerad, så finns det möjlighet att vara vid olika platser i den nya byggnaden, det kan exempelvis vara ett konferensrum med kunder, då medarbetaren har enskilt arbete kan den personen sitta vid en annan plats och kunna fokusera, säger Pelle.
Paketera lösningar efter kundens behov
IT branschen erbjuder dynamisk IT det vill säga bygger samt förvaltar de IT lösningarna som kunder har användning av i olika branscher och följer kundens utveckling och behov.
– Bland detta finns bland annat drift, molntjänster och hosting, mjukvaror, hårdvaror, licenser, utveckling med bland annat ärende hantering och ledningssystem. Beroende på företag så paketeras lösningar efter kundens behov. Jag har jobbat med ledarfrågor, processer runt affärer, att skapa nya affärer, vad och hur man ska erbjuda kunderna, samt om hur man kan göra en paketerad lösning mer intressant för kunden. Det kommer bli både spännande och roligt att arbeta på JSC, berättar han.
Tjänster och produkter tas fram i en högre hastighet
Affärsmodellen för IT-leverantörer förändras ganska kraftigt, det går fortare, tjänsterna blir mer kostnadseffektiva för kunderna.
– Tjänster och produkter tas fram i en högre hastighet. Molntjänster exempelvis har blivit mer populärt. Vi tycker att det går fort nu med IT men den kommer gå ännu fortare i framtiden. Vi människor måste förstå hur vi hanterar den nya moderna IT:n. Nyfikenheten och efterfrågan ökar hela tiden inom IT, förklarar Pelle.
Fakta
JSC
- JSC har fått utmärkelser som Årets Gasell, Årets Företagare, Årets Molnpartner Microsoft, och kvalificerat sig på Great Place To Works topplista över "Sveriges Bästa Arbetsplatser" de senaste fyra åren.
- JSC är en IT-partner i Småland med stort fokus på våra grundvärderingar - kunskap, ärlighet och långsiktighet. Deras drivkraft är att göra deras kunder mer konkurrenskraftiga och mer lönsamma med rätt it-stöd.
- JSC har sedan starten för 15 år sedan vuxit sakta och säkert, med en tydlig värdegrund närmast hjärtat.
- Idag har JSC cirka 40 medarbetare. Snart kommer företaget Switchcom till genom förvärv per den 1 maj. Detta innebär nya medarbetare och ny kompetens inom telefonitjänster.
- Den lokala förankringen är viktig för JSC och de bygger just nu ett nytt aktivitetsbaserat huvudkontor i Nässjö, som kommer vara klar i juni 2015.
Källa: JSC.
Text: Anna Svensson