Den 12 januari nu i år invigde ”Din webbstrateg AB” sin nya lokal i Jönköping. Som har flyttat från Västrastorgatan till Syrgasvägen. Under invigningen föreläste Helena Hjalmarsson som är VD på Din webbstrateg, Janne Tengvall från P4RM som är specialiserad på ledarskapsutveckling och Anne-Marie Forsberg som är VD på Helpa.se.
Till invigningen kom 29 stycken gäster från rekryteringsföretag, tillverkningsföretag samt leverantörer, till exempel så kom Matz Magnusson på Magnusson och Kennberg som arbetar med varumärkesutveckling och Alpist reklam kom som ansvarar för DW:s profilreklam. Helena förklarar att ”Din webbstrateg” ville även under invigningen passa på att tacka sina gäster för ett bra samarbete. Men också för att presentera Din webbstrategs mål och framtid.
Digitalisering och affärsutvecklare
Helena öppnade invigningen med att presentera verksamheten och berätta om vilken viktig roll företaget har på marknaden. Hon pratade även om digitalisering från ledning till golv.
– Janne Tengvall från P4RM som är specialiserad på ledarskapsutveckling pratade om vad som han tror är en kommande ny eller kompletterande yrkesroll "Digital Affärsutvecklare/Säljare". Anne-Marie Forsberg som är VD på Helpa.se föreläste om sitt företag och deras koncept som ska främja den lokala handeln digitalt, berättar Helena Hjalmarsson.
Större lokaler och möjligheter
Det är viktigt för ”Din Webbstrateg” att deras kunder och omvärlden är med i ”Din webbstrategs” resa framåt.
– Lokalerna är större för att vi kan växa med nya resurser de kommande år, men viktigast att vi nu fått en utbildningslokal, vilket gör det möjligt för oss att hålla föreläsningar och utbildningar för lite större grupper. Och vi vill extra mycket tacka JDVH Måleri AB och Byggarna i Småland som har renoverat samtliga lokaler hos oss, och de har ställt upp snabbt och de har levererat ett proffsigt resultat, säger Helena.
Visionen är att tillföra kunskap
Din webbstrateg har alltid haft visionen att tillföra kunskap. De har också definierat sina affärsområden som är ”utbildning” och att ”anlita din konsult”.
– Vi träder in som en extern marknadsavdelning som digitalt beslutsstöd strategiskt och operativt. Vi har jobbat stenhårt för att stärka vårt varumärke gällande YH ”Yrkeshögskoleutbildningar” där vi dels tagit fram egna yrkesroller men också driver befintliga utbildningar, förklarar hon.
Kommer att etablera ett utbildningsteam
De utbildar även företag och oftast är utbildningarna skräddarsydda för ett företag. Och de vill fortsätta jobba med att utbilda både via företag och studenter.
– Vi kommer att etablera ett utbildningsteam i Göteborg och i Jönköping. Vi jobbar redan med IHM business School, Hermods och Nässjö akademin gällande YH, avslutar Helena.
Text: Anna Svensson
Till invigningen kom 29 stycken gäster från rekryteringsföretag, tillverkningsföretag samt leverantörer, till exempel så kom Matz Magnusson på Magnusson och Kennberg som arbetar med varumärkesutveckling och Alpist reklam kom som ansvarar för DW:s profilreklam. Helena förklarar att ”Din webbstrateg” ville även under invigningen passa på att tacka sina gäster för ett bra samarbete. Men också för att presentera Din webbstrategs mål och framtid.
Digitalisering och affärsutvecklare
Helena öppnade invigningen med att presentera verksamheten och berätta om vilken viktig roll företaget har på marknaden. Hon pratade även om digitalisering från ledning till golv.
– Janne Tengvall från P4RM som är specialiserad på ledarskapsutveckling pratade om vad som han tror är en kommande ny eller kompletterande yrkesroll "Digital Affärsutvecklare/Säljare". Anne-Marie Forsberg som är VD på Helpa.se föreläste om sitt företag och deras koncept som ska främja den lokala handeln digitalt, berättar Helena Hjalmarsson.
Större lokaler och möjligheter
Det är viktigt för ”Din Webbstrateg” att deras kunder och omvärlden är med i ”Din webbstrategs” resa framåt.
– Lokalerna är större för att vi kan växa med nya resurser de kommande år, men viktigast att vi nu fått en utbildningslokal, vilket gör det möjligt för oss att hålla föreläsningar och utbildningar för lite större grupper. Och vi vill extra mycket tacka JDVH Måleri AB och Byggarna i Småland som har renoverat samtliga lokaler hos oss, och de har ställt upp snabbt och de har levererat ett proffsigt resultat, säger Helena.
Visionen är att tillföra kunskap
Din webbstrateg har alltid haft visionen att tillföra kunskap. De har också definierat sina affärsområden som är ”utbildning” och att ”anlita din konsult”.
– Vi träder in som en extern marknadsavdelning som digitalt beslutsstöd strategiskt och operativt. Vi har jobbat stenhårt för att stärka vårt varumärke gällande YH ”Yrkeshögskoleutbildningar” där vi dels tagit fram egna yrkesroller men också driver befintliga utbildningar, förklarar hon.
Kommer att etablera ett utbildningsteam
De utbildar även företag och oftast är utbildningarna skräddarsydda för ett företag. Och de vill fortsätta jobba med att utbilda både via företag och studenter.
– Vi kommer att etablera ett utbildningsteam i Göteborg och i Jönköping. Vi jobbar redan med IHM business School, Hermods och Nässjö akademin gällande YH, avslutar Helena.
Text: Anna Svensson