Pharma Way AB välkomnar Linda Wessberg som ny aktieägare i bolaget och ser fram emot att följa hennes tävlingar under året på Europatouren. Dr Mårten Österlund som är VD på Pharma Way AB berättar att Pharma Way AB genomför en nyemission på 15 miljoner SEK med teckningstid fram till 30 april 2021 för att finansiera lansering av Dot Shot i USA och Europa genom e-handel. Bolaget har under 2020 etablerat helägt dotterbolag i USA, Pharma Way North America LLC, samt gjort alla förberedelser för lansering av Dot Shot i USA under april/maj 2021.
Mårten berättar vidare att Dot Shot är en väl dokumenterad wellness shot baserad på vattenlösligt curcumin från gurkmeja med snabbare och bättre effekt vilket ger ett ökat värde för konsumenten jämfört med nuvarande produkter på Europa och USA marknaden. Pharma Way’s produkt Dot Shot används främst av idrottare som får muskelinflammation och svullnaderna när de idrottar. Dot Shot finns i flaska, dricks flytande och gör att idrottarna återhämtar sig snabbare från muskelinflammationer och träningsvärk.
Dot Shot används inom olika idrotter
Österlund förklarar att syftet med produkten Dot Shot är att fokusera på aktiva personer och idrottare. Men kan även användas av personer som lider av artros eller reumatism för att minska smärta öka rörligheten.
- Under användningen av Dot Shot, efter tre till fyra dagar börjar värken minska hos personen. I Sverige, övriga Europa och i Österrike används Dot Shot och i maj 2021 så kommer det att finnas även i USA. Dot Shot används inom olika idrotter, exempelvis inom golf, hockey, fotboll och klättring. Hos golfspelare är det mycket vanligt förekommande att de får muskelinflammation och träningsvärk, säger Mårten Österlund.
Linda Wessberg har provat Dot Shot
”Pharma Way’s produkt Dot Shot som jag fått möjligheten till att prova och utvärdera, är grunden till mitt beslut att investera i bolaget. Jag ser en stor potential både ur ett hälsoperspektiv och från ett ekonomiskt perspektiv då bolaget nu lanserar sin första Dot Shot produkt på Europa och USA marknaden. Jag har turnerat på de två största proffstourerna LET och LPGA i snart 18 år och har alltid varit intresserad av produkter som kan förbättra min golf, hålla mig fri från inflammationer och lindra eventuella känningar av träningsvärk och ledvärk som är vanligt bland oss golfare, säger Linda Wessberg.”
Amerikanska konsumenter letar efter hälsosamma produkter
Mårten berättar att den amerikanska wellness shot marknaden är värderad till över 450 MUSD. Den ökar med 15 till 20 procent årligen.
- Marknaden beräknas fortsätta sin starka tillväxt då amerikanska konsumenter letar efter produkter som hjälper dem att förbättra sin allmänna hälsa och välbefinnande. Marknaden har dessutom dragit nytta av den nuvarande Corona pandemin och förväntas en fortsatt stark tillväxt de närmsta åren, avslutar Mårten.
Text: Anna Svensson
Mårten berättar vidare att Dot Shot är en väl dokumenterad wellness shot baserad på vattenlösligt curcumin från gurkmeja med snabbare och bättre effekt vilket ger ett ökat värde för konsumenten jämfört med nuvarande produkter på Europa och USA marknaden. Pharma Way’s produkt Dot Shot används främst av idrottare som får muskelinflammation och svullnaderna när de idrottar. Dot Shot finns i flaska, dricks flytande och gör att idrottarna återhämtar sig snabbare från muskelinflammationer och träningsvärk.
Dot Shot används inom olika idrotter
Österlund förklarar att syftet med produkten Dot Shot är att fokusera på aktiva personer och idrottare. Men kan även användas av personer som lider av artros eller reumatism för att minska smärta öka rörligheten.
- Under användningen av Dot Shot, efter tre till fyra dagar börjar värken minska hos personen. I Sverige, övriga Europa och i Österrike används Dot Shot och i maj 2021 så kommer det att finnas även i USA. Dot Shot används inom olika idrotter, exempelvis inom golf, hockey, fotboll och klättring. Hos golfspelare är det mycket vanligt förekommande att de får muskelinflammation och träningsvärk, säger Mårten Österlund.
Linda Wessberg har provat Dot Shot
”Pharma Way’s produkt Dot Shot som jag fått möjligheten till att prova och utvärdera, är grunden till mitt beslut att investera i bolaget. Jag ser en stor potential både ur ett hälsoperspektiv och från ett ekonomiskt perspektiv då bolaget nu lanserar sin första Dot Shot produkt på Europa och USA marknaden. Jag har turnerat på de två största proffstourerna LET och LPGA i snart 18 år och har alltid varit intresserad av produkter som kan förbättra min golf, hålla mig fri från inflammationer och lindra eventuella känningar av träningsvärk och ledvärk som är vanligt bland oss golfare, säger Linda Wessberg.”
Amerikanska konsumenter letar efter hälsosamma produkter
Mårten berättar att den amerikanska wellness shot marknaden är värderad till över 450 MUSD. Den ökar med 15 till 20 procent årligen.
- Marknaden beräknas fortsätta sin starka tillväxt då amerikanska konsumenter letar efter produkter som hjälper dem att förbättra sin allmänna hälsa och välbefinnande. Marknaden har dessutom dragit nytta av den nuvarande Corona pandemin och förväntas en fortsatt stark tillväxt de närmsta åren, avslutar Mårten.
Text: Anna Svensson