Vid 2014 startade Nordic Wellness med motivations konceptet Drops, som innebär att medlemmarna blir belönade för all tid och svett som de investerar i sin hälsa. Genom att de får poäng för varje pass de bokar samt vid varje träningstillfälle som de tränar. Drops är en träningsrevolution som är helt unik i sitt slag och som motiverar medlemmar till att träna mera.
Emil Jadenberg som är marknadschef på Nordic Wellness, berättar att poängen med Drops är enkel. Varje gång medlemmarna tränar belönas de med 100 nya Drops som automatiskt sätts in på medlemmarnas Dropskonto som alla medlemmar har, medlemmarna kan gå in och titta på sitt Dropskonto när de loggar in på Nodic Wellness på datorn eller via Drops appen på Iphone eller smartphone.
Medlemmarna blir belönade med gåvor och rabatter
Fördelarna med Drops är att, längs med vägen finns det uppsatta milstolpar som fungerar som delmål i medlemmarnas träning.
– När medlemmen passerar dessa delmål låser medlemmen upp nya mål och blir belönad, genom att få gåvor och rabatter på Nordic Wellness produkter och tjänster. Varje droppe räknas, det kan bland annat vara att medlemmarna får digitala medaljer som de kan se på sitt Dropkonto och sprida i sociala nätverk, det kan även vara att de får en produkt som exempelvis en vattenflaska eller en t-shirt. Nordic Wellness har sedan våren 2013 jobbat med kommunikationsbyrån Ottoboni som haft en betydande roll i arbetet med framtagningen av den nya sijten, appen, e-handeln samt konceptualiseringen och framtagningen av Drops, säger Emil Jadenberg.
Stora steg med den nya sajten på det digitala planet
Linda Adehög som är IT-chef på Nordic Wellness berättar att, Nordic Wellness sedan lanseringen av den nya sajten har tagit stora steg på det digitala planet.
– Både Drops och den nya appen som har lanserats till Apple IOs och Android är fortsättningen för att även här möta medlemmarnas önskan om att skapa den bästa träningsupplevelsen i Sverige. Vi har länge haft tankar och funderingar på hur
vi ska belöna våra trogna medlemmar på bästa sätt och slå hål på myten att den bästa medlemmen är den som inte tränar, Ottoboni gjorde våra tankar till verklighet. Vi är mycket nöjda med samarbetet och den framtagna produkten som
Ottoboni har levererat, förklarar Linda Adehög.
Text: Anna Svensson
Emil Jadenberg som är marknadschef på Nordic Wellness, berättar att poängen med Drops är enkel. Varje gång medlemmarna tränar belönas de med 100 nya Drops som automatiskt sätts in på medlemmarnas Dropskonto som alla medlemmar har, medlemmarna kan gå in och titta på sitt Dropskonto när de loggar in på Nodic Wellness på datorn eller via Drops appen på Iphone eller smartphone.
Medlemmarna blir belönade med gåvor och rabatter
Fördelarna med Drops är att, längs med vägen finns det uppsatta milstolpar som fungerar som delmål i medlemmarnas träning.
– När medlemmen passerar dessa delmål låser medlemmen upp nya mål och blir belönad, genom att få gåvor och rabatter på Nordic Wellness produkter och tjänster. Varje droppe räknas, det kan bland annat vara att medlemmarna får digitala medaljer som de kan se på sitt Dropkonto och sprida i sociala nätverk, det kan även vara att de får en produkt som exempelvis en vattenflaska eller en t-shirt. Nordic Wellness har sedan våren 2013 jobbat med kommunikationsbyrån Ottoboni som haft en betydande roll i arbetet med framtagningen av den nya sijten, appen, e-handeln samt konceptualiseringen och framtagningen av Drops, säger Emil Jadenberg.
Stora steg med den nya sajten på det digitala planet
Linda Adehög som är IT-chef på Nordic Wellness berättar att, Nordic Wellness sedan lanseringen av den nya sajten har tagit stora steg på det digitala planet.
– Både Drops och den nya appen som har lanserats till Apple IOs och Android är fortsättningen för att även här möta medlemmarnas önskan om att skapa den bästa träningsupplevelsen i Sverige. Vi har länge haft tankar och funderingar på hur
vi ska belöna våra trogna medlemmar på bästa sätt och slå hål på myten att den bästa medlemmen är den som inte tränar, Ottoboni gjorde våra tankar till verklighet. Vi är mycket nöjda med samarbetet och den framtagna produkten som
Ottoboni har levererat, förklarar Linda Adehög.
Text: Anna Svensson